Multiméter

Egy lelkes amatőr - elektronika, hangfal, erősítő, minden amit szerelni lehet-kedvelő srác - próbálkozásai cikkekbe foglalva, illetve bármi más, ami jön. Frissítési gyakoriság változó (ahogy kedvem lesz). Ha valamit szeretnél: molnar.bence08@gmail.com

Címkék

135 (1) 4 ohm (2) 511 (1) aiwa (1) bakelit (1) cr 138 (2) el (1) el135 (1) elac (1) építés (2) hs (1) hs511 (2) hs 511 (1) kazettás magnó (2) laminált parketta (2) lejátszó (1) lp (1) minimax (2) nc 430 (1) orion (4) osb lap (2) pioneer (1) pioneer a-44 (1) rádió (2) sal (2) sx-450 (1) sx-550 (1) sx450 (1) sx550 (1) sx 450 (1) sx 550 (1) tesla (1) tesla nc 430 (1) vdo (2) videoton (1) vinyl (1) Címkefelhő

Viditorony plusz hangfal

2013.08.11. 23:17 eMBi07

A második Viditornyos cikkben írtam, hogy újabb bizonyítékom van arra, hogy nem vagyok normális. Mégpedig, hogy a mono hordozható rendszerhez készítettem egy stereo-sítót :) Magyarul egy plusz hangfalat építettem.

Eszembe sem volt ilyet csinálni, megmondom őszintén. Teljesen elégedett voltam az eddigi koncepcióval. De véletlenek sorozata vezetett el ennek a megvalósításához :) Miután kisebb híre ment, hogy szeretek foglalkozni ilyen cuccokkal, sokan hoztak ide mindig javíttatni valamit. Kaptam úgy is dolgokat, hogy ha javítható csináld meg, ha nem, akkor a tiéd. De volt, amit tényleg ideadtak ingyen, mert náluk csak a helyet foglalta. Így tettem szert egy 20 cm-es, 4 OHM-os mélyhangszóróra Patrik barátom által. Sok mást is kaptam tőle, így ő cserébe kapott tőlem egy 5.1-es Genius házimozi rendszert, amit már nem használtam. Érdekes, ugyanis a membránszél nem kifele, hanem befele domborodik, cseppet sem tipikus. De persze itt is él az a mondás, hogy ajándék mélyhangszórónak ne nézd a membránját.

 Orion, szintén 4 OHM-os magasom volt itthon, mert mint egyik javításnál kiderült, a 8 OHM-os HS511-esekben az egyik magas 4 OHM-os volt. Már értem miért zizegett annyira. De még így sem építettem volna plusz hangfalat, ha nem kapok egy dobozt. Történetesen Pici barátom apukája fiatalkorában szintén foglalkozott ilyen Hifi dolgokkal, és volt a szülői ház padlásán egy darab üres Videoton doboz :) Ezt, mivel ő már nem tudta használni, felajánlotta a projecthez, ezúton is köszönöm neki! Így már csak egy hangváltó kellett egy kondi személyében, amit bontásból szintén szereztem.

2hangfal1..jpg

A doboz borítása már levált az évek folyamán, de ez egy ilyen építésnél lényegtelen :) Ipari vattám sajnos nem volt a doboz kibéleléséhez, viszont szivacs volt itthon, így jobb híján az került bele. A kondit beforrasztottam, és elrejtettem két szivacsdarabka közé, hogy ne tegye tönkre a rezonancia. A Videoton magasoknak a négy sarkánál van fogató pontjuk, az Orionoknál csak három fogató pont van körbe. Így az előre kifúrt lyukakat nem tudtam használni. A pozitív és negatív kivezetések miatt nem tudtam betenni a hangszórót, így azoknak a helyét ki kellett reszelnem. Cserébe így elég passzentos illesztést kaptam.

2hangfal4..jpg

A mélyhangszóróval viszont nem várt gondok jöttek. A Videoton mélynek kivágott lyukra bizony felfeküdt a hangszóró. A gyári dobozméretet nem akartam jobban tönkretenni. Hiszen ez volt az első hangfalépítésem, egyáltalán nem voltam biztos magamban. Így más megoldást találtam ki. A felülése csupán 3-4 mm magas volt. Így arra gondoltam, hogy valamiféle tömítőgyűrűt szerkesztek a hangszóróperem és a doboz közé. Anyukám sietett a segítségemre, a hosszú évek óta raktározott iskolai rajzórákból maradt dolgokkal. Találtam egy ilyen szivacsszerű anyagot. Faliújság készítésre használták a suliban, puhább anyaga van, de nem összenyomható, de ahogy éreztem tömíteni képes. Kivágtam egy megfelelő méretű darabot, elsőre egész jó lett. A hangszórót tartó csavarokat óvatosan tekertem bele, nehogy összecsavarja a szigetelést. Helyére ment minden. Jöhetett a próba.

 2hangfal3..jpg

Sokkal hangosabban szól, mint a Viditorony eddigi hangfala, de ez megoldható probléma. Szép hangja van, már amennyire egy ilyen összerakott dobozból lehet :D Egy probléma van még vele. A mély membránja hozzáér néha a tekercshez, így ezt még igazítani kell. Amúgy szuper lett :) Filózok, hogy kapjon-e valami szép fahatású tapétaborítást.

A bejegyzés trackback címe:

https://multimeter.blog.hu/api/trackback/id/tr115456862

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása